سایت تخصصی فروش سرور و لپ تاپ و تجهیزات جانبی نو دست دوم و استوک

0
بررسی کامل سرور HPE ProLiant ML350 G10
08
دسامبر

بررسی کامل سرور HPE ProLiant ML350 G10

همه چیز در مورد سرور HPE ProLiant ML350 G10

یکی از پرفروش‌ترین سرور‌های بازار که در میان انواع سرور‌های ابر شرکت HPE جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، سرور HP ML350 G10 نام دارد. این سرور قدرتمند نسبت به نسل قبلی خود یعنی G9 در حدود ۷۱ درصد بهبودیافته و کارایی بیشتری دارد. سرور ML350 نسل ۱۰ از نظر عملکرد، پردازش سخت‌افزاری و ارتقاپذیری؛ همانند سرور‌های سری DL به ویژه سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 است. ویژگی مهم سری سرور‌های ML طراحی آن‌ها به صورت ایستاده (Tower) است. از این رو برای کاربرانی که امکان نصب رک در محل کار خود را ندارند، انتخاب بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود؛ البته سرور ML350 G10 را می‌توان با نصب ریل کیت، روی رک‌های دیتاسنتر نیز قرار داد. این نکته را در نظر داشته باشید که با رعایت شرایط دمای محیطی امکان قرار دادن این نوع سرور روی زمین نیز وجود دارد. در ادامه متن به صورت ویژه به معرفی سرور محبوب نسل دهم کمپانی HPE یعنی ML350 می‌پردازیم، تا انتهای متن همراه ما باشید.

ویژگی‌های جدید سرور ML30 Gen10 چیست؟

نسل ۱۰ سرور‌های تاور کمپانی HPE نسبت به نسل قبلی خود ابعاد کوچکتری دارند. همچنین برای خنک کنندگی بهتر و بیشتر چینش سوکت‌های پردازنده و اسلات‌های رم در این سری سرور‌ها بهینه‌تر شده است. قسمتی نیز در پشت Bay‌های هارد برای نصب چهار فن با سرعت متغیر به صورت Hot Plug و بخشی نیز در پنل پشتی سرور برای دو فن دیگر تعبیه شده تا بهترین تهویه انجام شود؛ البته تعداد فن‌های مورد نیاز به نوع هارد‌ها و پردازنده‌ها بستگی دارد. در ادامه سایر ویژگی‌های این نسل از سرور‌های پرفروش HPE را بیان می‌کنیم.

  • پشتیبانی از تکنولوژی مدرن Intelligent System Tuning یا IST
  • امکان بهره‌مندی از حافظه‌های DDR4 از نوع LRDIMM و RDIMM با سرعت ۲۶۰۰ MT/s
  • قابلیت استفاده از حافظه‌های ۸،۱۶،۳۲،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با ظرفیت ۳ ترابایت
  • پشتیبانی از پردازنده‌های سری Intel Xeon Scalable – Full Stack
  • امکان استفاده از ماژول‌های کارت گرافیک برای اپلیکیشن‌های Graphic-intensive مانند زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) و یادگیری ماشین
  • پشتیبانی از NVidia Quadro P4000 GPU
  • امکان ایجاد یک سرور عملیاتی با نرم‌افزار ClearOS
  • پشتیبانی از راهکار‌های متنوع همچون Azure، Docker و ClearOS
  • ارائه راهکار‌های جدید SMB Solution SKU
  • تأمین امنیت با کمک تکنولوژی Silicon Root of Trust و ویژگی‌های استاندارد کیس سرور‌های نسل ۱۰ اچ پی
  • قابلیت رک مونت بودن سرور ML350 G10 و امکان نصب بر روی رک
  • پشتیبانی از چند Drive Cage با هدف تأمین ارتقاپذیری
  • شامل ۸ عدد SFF Express Bay برای پشتیبانی از NVMe SSD
  • پشتیبانی از هارد درایو‌های ۱۲TB SAS / SATA LFF HDD

در نهایت به این موضوع نیز باید اشاره کرده کرد که انعطاف‌پذیری بسیار بالای سخت‌افزاری سرور HPE ProLiant ML350 G10 باعث شده تا بتوان در کنار استفاده از دو پردازنده قدرتمند، از ۲۴ عدد اسلات رم و جایگاه هارد (Bay)، همچنین تا ۲۴ عدد اسلات برای هارد‌های SFF و تا ۱۲ عدد اسلات برای هارد‌های LFF بهره برد که از انواع هارد‌های SAS، SATA و SSD نیز پشتیبانی می‌کند. در حقیقت این مشخصات برای سرور تاور ML350 G10 بسیار چشمگیر بوده و در عین فضای کمی که اشغال می‌کند، برای انواع کسب و کار‌ها مناسب خواهد بود.

فرایند ذخیره‌سازی اطلاعات در سرور HP ML350 Gen10 چگونه است؟

به طور کلی وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات در سرور ML350 نسل ۱۰ شرکت HP از طریق هارد‌های داخلی SFF و LFF انجام می‌شود. این هارد درایو‌ها قابلیت Hot Plug داشته و به اپراتور سرور اجازه می‌دهد تا بدون خاموش کردن سرور، نسبت به نصب یا تعویض هارد اقدام کنند.

برای دسترسی به حداکثر فضای ذخیره‌سازی این سری سرور‌ها یعنی تا ۱۹۲٫۰ ترابایت، می‌توانید از ۱۲x16TB هارد LFF SAS یا LFF SATA استفاده کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که سرور ایستاده ML30 Gen10 از هارد NVMe نیز پشتیبانی کرده و با کانفیگ ۸x4TB هارد SFF NVMe PCLe SSD در حدود ۳۲ ترابایت حافظه برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

قیمت سرور HP ML350 G10 چقدر است؟

همان‌طور که اشاره کردیم سرور ML350 از سری سرور‌های Tower اچ پی است که دسترسی به ۵۶ هسته فیزیکی و فرکانس پردازشی حداکثری ۳٫۹ گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از این رو خرید سرور HP ML350 G10 می‌تواند انتخابی مناسب و اقتصادی برای کسب و کار‌های مختلف باشد. این سرور با نصب ریل کیت قابلیت قرار گرفتن بر روی رک‌‎‌های دیتاسنتر را نیز خواهد داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سرور HP ML350 G10 بر اساس کانفیگ‌های مختلف و نوسانات نرخ ارز متغیر است. با این حال به دلیل کارایی عالی، انعطاف‌پذیری بی‌نظیر برای کسب و کار‌های گوناگون و در نهایت مقیاس‌پذیری آن با کانفیگ‌های متنوع، می‌توان گفت قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. برای دریافت قیمت روز سرور ایستاده نسل ۱۰ شرکت HPE با کارشناسان ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین ویژگی‌های سرور ML350 G10 HP چیست؟

کم‌مصرف‌ترین سرور‌های ایستاده دنیا، سرور ML30 Gen10 است. این مدل سرور علاوه بر این که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده، عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد.

سرور HPE ML30 Gen10 برای کجا مناسب است؟

سرور HPE ProLiant ML30 Gen10 یک سرور قدرتمند و در عین حال اقتصادی است که برای دفاتر کوچک، شرکت‌ها و شعبه‌های آن برای اجرای راه‌حل‌های ابری ترکیبی و داخلی، انتخابی مناسب به شمار می‌رود.

چگونه سرور ML30 Gen10 شرکت HPE را بخریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، سرور ProLiant ML350 G10 در میان سرور‌های رده بالای تاور کمپانی HPE قرار دارد که یک گزینه عالی برای کسب و کار‌ها محسوب می‌شود؛ البته اگر از رک در محل کار خود استفاده می‌کنید نیز می‌توانید این سرور را با ریل بر روی رک قرار دهید. قدرت بالا، انعطاف‌پذیری عالی و قیمت مقرون به صرفه باعث شده تا سرور اچ پی ML350 G10 یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار باشد. شما می‌توانید برای خرید سرور ML30 Gen10 و تجهیزات جانبی آن، همچنین کانفیگ‌های موردنظرتان با کارشناسان گروه آسیم کارا در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما